نخستین کارگاه علمی - آموزشی جنبه های جدید علوم زیستی در پیام نور مرکز تفت

در این کارگاه دو روزه بیش از 80 نفر از دانشجویان ، محققان و اساتید رشته های بیوشیمی، بیوفیزیک، شیمی و زیست شناسی در خصوص نانو آنزیمها، درمان بر اساس بیولوژی فردی،بیوسنسورها، کاربرد نانو پلیمرها در مهندسی بافت و نانو بیومدیسن،فن آوری نانو نقطه عطفی در درمان سرطان،بیوانفورماتیک و طراحی پرایمرها بحث و گفتگو کردند.

به گزارش روابط عمومی مرکز تفت:تبادل تجربیات، بررسی ابعاد جدید علوم زیستی، تقویت دانش زیست شناسی بین دانشجویان و اساتید و بررسی پژوهشهای علوم زیستی از اهداف این کارگاه است .

رییس دانشگاه پیام نور استان یزد در این کارگاه کنفرانسهای علمی و بین المللی را گامی موثر در توسعه علمی آموزشی و تحصیلات تکمیلی توصیف و خاطرنشان کرد پنجمین کنفرانس بین المللی ریاضی-شیمی ایران از جمله این کنفرانسهاست که 26-28 بهمن ماه امسال با هدف بررسی جنبه های ریاضی در علوم نانو ، کاربردهای نظريه گراف در شیمی ، طيف گراف، کامپیوتر در شیمی، کیمومتری و تکنیک های مرتبط ، بيو انفورماتيک ، کاربرد های نظريه گروه در شيمی در دانشگاه پیام نور استان یزد برگزار می شود.

دکتر عباس کلانتری انتشار 250 مقاله ISI را از از جمله فعالیتهای پزوهشی دانشگاه پیام نور استان یزد عنوان و بر افزایش و گسترش بیش از پیش فعالیتهای پژوهشی در این دانشگاه تاکید کرد.

وی تجهیز آزمایشگاههای دانشگاه پیام نوراستا ن یزد را از اولویتهای این دانشگاه در یکسال اینده دانست و اظهار امیدواری کرد بتوانیم با عزم جزمی که در دانشگاه پیام نور کشور وجود دارد در یکسال اینده مجهزترین آزمایشگهای مراکز دانشگاهی کشور را در پیام نور استان یزد داشته باشیم.

رییس دانشگاه پیام نور استان یزد همچنین فعالیتهای دانشگاه پیام نور استان یزد در توسعه تحصیلات تکمیلی را تشریح و تصریح کرد رشته های کارشناسی ارشد این دانشگاه هم اکنون به 25 رشته افزایش یافته که امیدواریم در اینده نزدیک به 50 رشته برسد.

به گفته دکتر عباس کلانتری دانشگاه پیام نور استان یزد به لحاظ فعالیتهای پژوهشی در جایگاه خوبی قرار گرفته که امید است این جایگاه نیز روزبه روز ارتقا یابد

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا